همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان‌ خوزستان را مأمور رسیدگی فوری به حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی کرد.

accident

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، متن کامل دستور آیت الله صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه در ادامه آمده است:

«رئیس کل دادگستری استان خوزستان

حادثه رانندگی منجر به درگذشت 26 نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر از آینده سازان ایران اسلامی موجب تأسف و تأثر شد.

به این وسیله با تسلیت درگذشت این عزیزان به خانواده‌های داغدار و جهت پیشگیری از این قبیل حوادث دلخراش لازم است دادگستری کل استان خوزستان نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه جانگداز، اقدام و پیگیری‌های قضایی لازم را به سرعت به عمل آورده و نتیجه به اطلاع اینجانب برسد.

بدیهی است با توجه به وقوع حوادث مشابه و آمار دور از انتظار تصادفات رانندگی که متأسفانه سالیانه منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز می‌شود، باید اقدامات عاجل و مناسب به منظور کاهش تصادفات از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت گیرد.

ان‌شاءا... با سرعت و دقت در رسیدگی به این حادثه جانگداز از وقوع و تکرار حوادث مشابه پیشگیری شود.»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی با تسلیت سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجن، آورده است: با توجه به ابعاد این سانحه مصیبت‌بار ضرورت دارد دلایل وقوع این تصادف مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن اعلام شود و در صورت هر گونه قصور در این امر با عاملان آن برخورد قانونی صورت پذیرد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد در پی جان باختن 26 دانش آموز دختر شهرستان بروجن استان کهگیلویه و بویر احمد را منتشر کرد که در آن آمده است: 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأسف‌بار و تألم برانگیز سانحه تصادف کاروان راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری که منجر به پرواز ملکوتی جمعی از عزیزترین دانش‌آموزان دختر شهرستان بروجن گردید، بر قلوب آحاد ملت ایران جراحتی عمیق بر جای نهاد.

بی‌تردید این نهال‌های نورسیده که در راه بازگشت که سرزمین ایثار و شهادت جان شیرین خود را از دست دادند، اجری بزرگ در نزد حضرت حق دارند.

اینجانب صمیمانه مصیبت وارده را که حقیقتاً کلام در شرح آلام آن قاصر است تسلیت عرض نموده و برای خانواده‌های معزز این گل‌های باغ مرضیه اطهر(س) و جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی کشور عرض رحمان و همجواری با شهیدان والامقام را از خداوند منان مسألت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

رییس‌جمهوری اسلامی ایران»

کد خبر 188375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز